محصولات کلینیک بتن ایران بخش پنجم
نوشته شده توسط : admin

واتراستاپ PVC چیست؟

واتراستاپ های پی وی سی به دلیل استفاده از مواد ویژه در آن ها دارای مقاومت کششی بسیار بالایی هستند. هم چنین طول عمر و دوام این قیمت واتر استاپ PVC بسیار بالاست و تا سال های دراز دچار هیچ گونه مشکلی نمی شوند. شکل پذیری بالایی دارند و این موضوع باعث می شود تا در بسیاری از مفاصل متحرک قابل استفاده باشند. نفوذناپذیری بالای این مواد نیز ویژگی بسیار مهم آن هاست. مقاومت بالای آن در برابر اسیدها، اوزون، آب دریا و حتی نفت دیزل باعث می شود تا دوام و طول عمر آن بسیار بالا باشد. هم چنین در برابر مواد قلیایی، آب حاوی کلر و دیگر مواد شیمیایی محلول در آب مقاوم هستند. به مانند فلز یا لاستیک دچار زوال خستگی نمی شوند. در مواجهه با بتن آن را دچار تغییر رنگ نمی کنند. با فلزهای مجاور خود واکنش الکترولیتیک نشان نمی دهد. قابلیت مقاومت در برابر فشارهای هیدرواستاتیک را دارا می باشند. مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارند. همچنین می توانند تغییرات اندازه‌ای در هنگام تغییرات دما را تحمل کنند، این اتفاق به دلیل الاستیسیته‌ی بالای این مواد می افتد.

واتر استاپ به منظور جلوگیری از نشت و عبور آب از درزهای اجرایی، انبساطی و همچنین مقاطع قطع بتن ریزی به کار میرود که بسته به نوع مقطع مورد کاربرد و فشار سیال، سایز و شکل تغییر می کند.

 

واتراستاپ بنتونیتی چیست؟

واتراستاپ بنتونیتی محصولی جدید واتراستاپ که مخصوص رفع نشت درزهای اجرایی و مقاطع قطع بتن ریزی است با استفاده از پلیمرهای لاستیکی و بنتونیت با خاصیت ارتجاعی بسیار زیاد طراحی شده است که به صورت کنترل شده ای در هنگام تماس با آب متورم می شوند و مانع عبور آب از درز های اجرایی و درز های سرد خواهند شد. واتراستاپ بنتونیتی یا نوار آب بند بنتونیتی محصولی کارآمد بر پایه سدیم بنتونیت فعال در ماتریس بوتیل رابر با خاصیت ارتجاعی بسیار زیاد و افزایش حجم است که برای جلوگیری از نفوذ آب و رفع نشت درزهای اجرایی و مقاطع بتن ریزی مورد استفاده قرار می گیرد. واتراستاپ بنتونیتی در هنگام تماس با آب بتن انبساط می یابد و تمام حفرات خالی بتن حول خود را پر می کند و بدین ترتیب مانع از عبور آب از درزهای بتنی می شود. گل بنتونیت موجود در واتر استاپ بنتونیتی شامل ورقه های متعددی حاوی ذره های باردار می باشد که در تماس با آب متورم شده و مانع عبور آب یا سایر مواد از درز موارد کاربرد می شوند. بین این ورقه ها بارهای مثبت و منفی وجود دارد و هنگام بروز نشت، مولکول های آب به بارهای مثبت و منفی حمله نموده و خود را بین آنها قرار داده و باعث تورم واتراستاپ بنتونیتی می گردد. بنتونیت های هیدراته شده از نفوذ آب جلوگیری می کند و هر چه فشار هیدرواستاتیک افزایش می یابد، ورقه های کوچک فشردگی بیشتری یافته و تشکیل درزگیر محکم تری را می دهد بدین ترتیب یک آب بند دائمی در مقابل فشار سیال حاصل می گردد.

 

 

کفپوش کونداکتیو چیست؟

برای اجرای انواع کفپوش ، پوشش ، مخصوصا کفپوش (روکش ) اپوکسی صنعتی ، کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال (بهداشتی) ، کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک یا کفپوش کونداکتیو، روکش و پوشش اپوکسی، کفپوش اپوکسی ضد اسید، کفپوش پلی یورتان، کفپوش پلی یورتان صنعتی، کفپوش پلی یورتان ورزشی باید آماده ساز ی سطوح به نحوه مناسب و استاندارد انجام می گیرد .

سازه های بتنی که در معرض مواد شیمیایی خورنده قرار می گیرند می بایست دارای شرایطی باشند که بتوان بر روی آنها پوشش های ضد خوردگی شامل انواع پوشش های رزینی، کاشی کاری و آجر کاری ضد اسید را اجرا نمود. پوشش ها و لاینینگ های ضد خوردگی می بایست به صورت محکم و مطمئن به سطح بتنی زیر کار بچسبند که در این خصوص سازه بتنی باید طوری ساخته و اجرا گردد که دارای ماکزیمم قدرت نگهداری پوشش و نیز از مقاومت کششی خوبی برخوردار باشد.

 

دیرگیر کننده چیست؟

دما مهمترین عامل محیطی است که بر عملکرد دیرگیر کننده بتن تاثیر مستقیم دارد. اصولا، یکی از دلایل توصیه مصرف کندگیر کننده، مقابله با مشکلات بوجود آمده در هوای گرم می باشد. رطوبت، سرعت وزش باد، ماشین آلات و تجهیزات تولید و انتقال بتن، زمان حمل، و مهارت نیروهای اجرایی از دیگر عوامل تاثیر گذار در عملکرد افزودنی‌های کندگیر کننده می باشند. بعنوان مثال مقدار مصرف دیرگیر کننده در ساعات مختلف روز و شب متفاوت خواهد بود.

 

از آنجا که مصرف بیش از اندازه اغلب دیرگیر کننده بتن منجر به دیرگیر کنندگی مضر خواهد شد، دقت اندازه گیری و پیمانه کردن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تمامی افزودنی‌های کندگیر کننده بتن در محدوده ی زمانی معینی بر مخلوط بتن تاثیر می‌گذارند و به محض اتمام این محدوده ی زمانی، آبگیری سیمان آغاز می شود. بنابراین، مقادیر مصرف به گونه ای باید تنظیم شود تا فرصت کافی برای ریختن، لرزاندن، پرداخت و کارهای تکمیلی فراهم گردد .جهت اطلاع از قیمت دیرگیر کننده بتن می توانید با مشاوران کلینیک بتن ایران در ارتباط باشید.

 

واتراستاپ هیدروفیلی چیست؟

واتر استاپ به منظور جلوگیری از نشت و عبور آب از درزهای اجرایی، انبساطی و همچنین مقاطع قطع بتن ریزی به کار میرود که بسته به نوع مقطع مورد کاربرد و فشار سیال، سایز و شکل تغییر می کند . TPE نوار واتراستاپ هیدروفیل بر پایه لاستیک ولکانیزه نشده بوده و برای آب بندی درزهای اجرایی مناسب می باشند. این نوارها در تماس با آب افزایش حجم می یابند و این افزایش حجم پس از 14 روز به حدود 800 درصد می رسد.

افزایش حجم در این نوار 6 ساعت بعد از نفوذ آب آغاز می شود. این نوع واتراستاپ بر پایه لاستیک های مصنوعی می باشد و به عنوان یک عامل مانع نفوذ آب در درزهای اجرایی با قابلیت متورم شدن بسیار بالا و به صورت کنترل شده در تماس با آب عمل می‌کند و شکل و عملکرد خود را در سیکل‌های تر و خشک شدن متعدد حفظ می‌کند.

واتراستاپ هیدروفیلی منبسط شونده بعد از ریختن لایه اول بتن (بتن قدیم) و قبل از لایه جدید (بتن جدید) و جهت آب‌ بند شدن درز اجرایی ایجاد شده نصب می‌گردد. بنابراین تقسیم‌ بندی و مشخص بودن محل دقیق درز اجرایی از قبل نیازی نیست. نکته اصلی شکل اجرای با زاویه انحراف کم در محل اتصال می‌باشد تا واتر استاپ هیدروفیلی عمل کند. نصب درست واتراستاپ هیدروفیلی یکی از عوامل کلیدی می‌باشد که ریسک تغییر مکان و جابجایی واتراستاپ هیدروفیلی در زمان بتن‌ریزی را کاهش می‌دهد و شانس در معرض قرار گرفتن با آب جمع شده در پشت درز را افزایش می ‌دهد.

فرآیند انبساط بلافاصله بعد از تماس واتراستاپ هیدروفیلی با آب شروع می‌گردد. بنابراین نصب کردن واتراستاپ هیدروفیلی باید درست قبل از بتن ‌ریزی بتن جدید (بتن ثانویه) باشد. این امر شانس انبساط قبل از موقع واتراستاپ هیدروفیلی را به علت در معرض رطوبت قرار گرفتن را کاهش می‌دهد. واتراستاپ هیدروفیلی در زمان ‌هایی که شرایط اجرای سازه ما را مجبور به توقف بتن ‌ریزی ثانویه بعد از نصب واتراستاپ هیدروفیلی می‌کند باید در برابر رسیدن رطوبت به نوار نصب شده جلوگیری گردد.

 

مایع واترپروف چیست؟

مایع واترپروف MTOSEAL/L مایع مخلوطی فرموله شده از روان کننده و سیدهای چرب غیرآلی است. این محصول به صورت مایع بی رنگ عرضه شده و به سرعت در آب پخش می شود وقتی واترپروف مایع به بتن افزوده میشود به صورت یک عامل قوی پخش کننده ذرات عمل کرده و سبب می شود که ذرات سیمان- که تمایل به کلوخه شدن دارند- پخش شوند و سطح آزاد وسیع تری به ست آورند. بدین ترتیب آب موجود در مخلوط به نحو موثرتری عمل کرد و عمل هیدراتاسیون می تواند با آب کمتر به نحو موثرتری صورت پذیرد. با به کارگیری مایع واترپروف، میزان آب مصرفی تا بیش از 10 درصد کاهش یافته و در نتیجه بتنی با دانسیته بیشتر و نفوذپذیری بسیار کمتر حاصل می شود.

 

فوق روان کننده نفتالینی چیست؟

افزودنی بتن فوق روان کننده بتن می تواند پایایی بتن را به روشهای گوناگون افزایش دهد. در ابتدا روانسازهای بتن کیفیت و عملکرد بتن را به شدت افزایش می دهند که خود می تواند باعث افزایش عمر مفید سازه شود . همچنین افزودن فوق روان کننده بتن می تواند این امکان را ایجاد کند که از سنگدانه های بازیافتی بتن توانمند و با کیفیتی تولید کنیم و بعد از آن انرژی مورد نیاز برای بدست آوردن مقاومت های بالای اولیه در بتن های پیش ساخته به مقدار زیادی می تواند کاهش یابد و در نهایت این هزینه با هزینه افزودنی بتن فوق روان کننده بتن جایگزین شود. استفاده از فوق روان کننده بتن این امکان را خواهد داد که از بتن های پسماند بهره خوبی بگیریم و در نهایت از نظر زیست محیطی تخریب کمتری برای استخراج سنگدانه ها و سایر محصولات مورد نیاز برای ساخت بتن نماییم . از جمله مزایای روان کننده بتن بر پایه نفتالین سولفونات نسبت به روان کننده بتن بر پایه لیگنو سولفونات می توان به عدم ایجاد حباب زایی در بتن اشاره کرد . همچنین ایده آل ترین ماده افزودنی برای ساخت بتن میکروسیلیسی فوق روان کننده نفتالینی است . میزان مصرف ماده افزودنی کاهنده آب فوق روان کننده بتن باید با توجه به آزمایشات دقیق کارگاهی و همچنین شرایط جوی و مصالح مورد مصرف تعیین شود ولی میزان مصرف مطابق بروشور فنی شرکت شیمیایی کلینیک بتن ایران و مطالعات انجام گرفته 1 الی 5/1 درصد سیمان مصرفی است . پیشنهاد می شود هرگز بیشتر از حد تعیین شده از ماده افزودنی فوق روان کننده بتن را به مخلوط بتنی نیافزاید چون موجب آب انداختگی بیشتر و جداشدگی سنگدانه ها و همچنین کندگیر شدن آن می شود .

 

کیورینگ چیست؟

عمل آوری (کیورینگ) حفظ میزان رطوبت و دمای مناسب بتن در سنین اولیه آن (پس از عملیات بتن ریزی) است، به گونه ای که بتن بتواند به خصوصیات طراحی شده دست پیدا کند. کیورینگ بتن بلافاصله پس از بتن ریزی و پرداخت کاری شروع می گردد به گونه ای باید عمل کرد که بتن بتواند به مقاومت و پایایی مطلوب دست پیدا کند.

بدون فراهم آوردن رطوبت مناسب، مصالح سیمانی بتن قادر به واکنش دهی مناسب جهت پدید آمدن محصولی با کیفیت نیستند. تبخیر آب یا خشک شدن زود هنگام بتن ممکن است آب مورد نیاز برای انجام واکنش های شیمیایی در بتن را ازبین ببرد ( که منظور از واکنش شیمیایی هیدراسیون گفته می شود) و در نتیجه بتن قادر به رسیدن به خواص مطلوب خود نمی باشد.

با توجه به سرعت هیدراسیون، دما عامل مهمی در عمل آوری مناسب است، در نتیجه ی پیشرفت در کسب مقاومت در دماهای بالاتر سریع تر اتفاق می افتد. به طور کلی دمای بتن برای دستیابی به سرعت مناسب در کسب مقاومت باید همواره بیش از 10 درجه ی سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) باشد.علاوه بر این به هنگام کسب مقاومت دمای مشابهی نیز باید درون بتن فراهم آید تا از پدید آمدن ترکهای حرارتی جلوگیری شود. برای بتن های نمایان، رطوبت اضافی و شرایط وزش باد نیز عوامل مهمی محسوب میشوند. این دو عامل با اثر گذاشتن بر سرعت از دست دادن رطوبت بتن سبب پدید آمدن ترک، کاهش کیفیت سطح بتن و نیز دوام آن میگردند. برای جلوگیری از ترک خوردگی انقباضی خمیری در نظر گرفتن تدابیر احتیاطی جهت کنترل نمودن تبخیر رطوبت از سطح بتن قبل از قرارگیری آن در محل ضروری است .

 

 جهت اطلاع از نحوه خرید و قیمت انواع محصولات بتنی می توانید با مشاوران فنی کلینیک بتن ایران در تماس باشید.

 

 

021-45872

021-44604438

021-44464877

021-44549511

 

 





:: برچسب‌ها: واتراستاپ PVC, واتراستاپ بنتونیتی, کفپوش کونداکتیو, دیرگیر کننده, واتراستاپ هیدروفیلی, مایع واترپروف, فوق روان کننده نفتالینی, کیورینگ بتن, ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








مبلمان اداری
بهترین قیمت مبلمان اداری
www.fazagooya.com


تبلیغات در گوگل
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

قیمت مبلمان اداری
مبلمان و میز اداری با بهترین قیمت
www.afn-furniture.com

tehran hotel
ferdowsi hotel in tehran
www.ferdowsihotel.com/en

خرید گوسفند زنده
مرکز خرید گوسفند زنده
www.alivesheep.com

جراحی بینی
مرکز تخصصی خدمات زیبایی
www.clinicsurgery.ir

باغ عروسی
خدمات و تشریفات مجالس عروس
www.tashrifataroos.com

غرفه نمایشگاهی
طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی
www.rayka.design

باغ عروسی
خدمات مجالس صبور
www.tashrifatsabour.com

عینک آفتابی
نمایندگی کارل زایس در ایران
www.maadrac.com

کف کاذب
کف کاذب با بهترین کیفیت
www.azaran.com

تشریفات عروسی
تشریفات مجالس ثمین
www.tashrifatsamin.com

کاغذ دیواری
بهترین انواع کاغذ دیواری
www.azinzand.com/fa

خدمات مجالس
تشریفات مجالس مقصودلو
www.maghsoudloocatering.com

تخلیه چاه
شرکت خدمات فنی آریا
www.evacuation.ir

خرید ردیاب
بهترین ردیاب آنلاین خودرو
www.wizerco.com

جراحی بلفاروپلاستی
کلینیک چشم پزشکی بینایی
www.binaii.com

آتلیه کودک
آتلیه عکاسی کودک
www.bridalphotographystudio.com

دستگاه لیزر
شرکت بین المللی پرسناژ
www.personageco.com

تور کوالالامپور
آژانس مسافرتی آسمان آبی
www.asemanabi.net

ژل میکروسیلیس
تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
www.clinicbeton.ir

تور استانبول
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

هزینه کاشت مو
کلینیک های تخصصی زیبایی
www.clinichairtransplantation.com

تشریفات عروسی
تشریفات و خدمات ملل
www.melalceremony.com

تور استانبول ارزان
برگزار کننده بهترین تورهای استانبول
www.alefbatour.com

کلاس تیزهوشان راه اندیشه
آموزشگاه کنکور راه اندیشه
www.raheandisheh.ir

قفسه فروشگاهی
ساخت و اجرای سیستم قفسه بندی
www.fazasazanamin.com

بلیط هواپیما
خرید مستقیم بلیط هواپیما
www.jibojet.com

?
?
?

?
?
?

طراحی سایت و بهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان
وبلاگ مبلمان اداری فضاگویا
بهترین قیمت مبلمان اداری
fazagooya.blogspot.com

وبلاگ مبلمان اداری آفن
مبلمان اداری لوکس آفن
afn-furniture.blogspot.com

وبلاگ خدمات مجالس صبور
خدمات مجالس صبور
tashrifatsabour.blogspot.com

وبلاگ مبلمان اداری آذران
انواع مختلف پارتیشن های با کیفیت
azaran-fazanam.blogspot.com

وبلاگ تشریفات ثمین
تشریفات مجالس ثمین
tashrifatsamin.blogspot.com

وبلاگ کاغذ دیواری آذین زند
کاغذ دیواری کلاسیک با بیشترین تنوع
azinzand.blogspot.com

وبلاگ تشریفات عروسی مقصودلد
لوکس ترین باغ عروسی
maghsoudloocatering.blogspot.com

وبلاگ ردیاب وایزر
بهترین ردیاب آنلاین خودرو
wizerco.blogspot.com

وبلاگ کلینیک بینایی
کلینیک چشم پزشکی بینایی
binaii.blogspot.com

وبلاگ مجموعه برش لیزری پرسناژ
شرکت بین المللی پرسناژ
personageco.blogspot.com

وبلاگ آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی
آژانس مسافرتی آسمان آبی
asemaneabitravel.blogspot.com

وبلاگ کلینیک بتن ایران
تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
clinicbeton.blogspot.com

وبلاگ آژانس مسافرتی مهرپرواز سیوان
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
mehrparvaz.blogspot.com

وبلاگ تشریفات ملل
تشریفات و خدمات مجالس ملل
melalceremony1.blogspot.com

وبلاگ آژانس هواپیمایی الفبای سفر پارسیان
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
alefbatour.blogspot.com

وبلاگ مجموعه فضاسازان امین
طراحی و اجرای سیستم های قفسه بندی
fazasazanamin.blogspot.com

وبلاگ خرید اینترنتی بلیط هواپیما
خرید مستقیم بلیط هواپیما
jibojet.blogspot.com

طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان

وبلاگ مبلمان اداری فضاگویا
بهترین قیمت مبلمان اداری
fazagooya.wordpress.com

وبلاگ مبلمان اداری آفن
مبلمان اداری لوکس آفن
afnfurniture.wordpress.com

وبلاگ خدمات مجالس صبور
خدمات مجالس صبور
tashrifatsabour.wordpress.com

وبلاگ مبلمان اداری آذران
انواع مختلف پارتیشن های با کیفیت
azaranblog.wordpress.com

وبلاگ تشریفات ثمین
تشریفات مجالس ثمین
tashrifatsamin.wordpress.com

وبلاگ کاغذ دیواری آذین زند
کاغذ دیواری کلاسیک با بیشترین تنوع
azinzand.wordpress.com

وبلاگ تشریفات عروسی مقصودلد
لوکس ترین باغ عروسی
maghsoudloocatering.wordpress.com

وبلاگ ردیاب وایزر
بهترین ردیاب آنلاین خودرو
wizerco.wordpress.com

وبلاگ کلینیک بینایی
کلینیک چشم پزشکی بینایی
binaii.wordpress.com

وبلاگ مجموعه برش لیزری پرسناژ
شرکت بین المللی پرسناژ
personageco.wordpress.com

وبلاگ آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی
آژانس مسافرتی آسمان آبی
asemaneabitravel.wordpress.com

وبلاگ کلینیک بتن ایران
تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
clinicbeton.wordpress.com

وبلاگ آژانس مسافرتی مهرپرواز سیوان
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
mehrparvaz.wordpress.com

وبلاگ تشریفات ملل
تشریفات و خدمات مجالس ملل
melalceremony.wordpress.com

وبلاگ آژانس هواپیمایی الفبای سفر پارسیان
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
alefbasafar.wordpress.com

وبلاگ مجموعه فضاسازان امین
طراحی و اجرای سیستم های قفسه بندی
fazasazanamin.wordpress.com

وبلاگ خرید اینترنتی بلیط هواپیما
خرید مستقیم بلیط هواپیما
jibojet.wordpress.com

طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان